A vevői reklamációk és kérdések helyes megválaszolása a jó üzletpolitika része. Egy-egy humorral megfűszerezett reakció a vállalat megfelelő emberétől csodákra képes. Nem csak elcsitítja az indulatokat, de marketingeszköznek is szuper lehet. Gondoljunk csak a pár hónappal ezelőtti esetre, az uborkához csomagolt giliszta, William történetére. A vásárló már maga sem szűkölködött kreativitásban és humorban, mikor panaszát a Tesco elé tárta, de a válasz zseniális volt, az ide-oda üzengetés pedig meghozta a kellő sikert mindkét ember számára. Nem is beszélve a Tesco-ról.
Viszont mi van akkor, ha a vásárló szinte lehetetlen helyzetbe hoz bennünket? Ha olyat kérdez, amire nincs válasz.
A reddit-en dobta fel valaki a témát: Mi volt a legmeghökkentőbb kérdés, amit egy vevő intézett hozzád? A beérkezett válaszokból csemegéztünk.
#1: Csomagkiszállító vagyok
Ügyfél: Mi van a dobozban?
Én: Nem tudom, maga rendelte!
#2: Fősulis koromban a téli szünidő alatt egy fenyőfa vásárban dolgoztam.
Egy hölgy: No és miből vannak ezek?
#3: Kávézóban dolgozom, és egyszer valaki megkérdezte, hogy biztosan hideg-e a jég.
#4: Szintén kávézó: Tudná úgy készíteni a jeges kávémat, hogy a jég alul maradjon és ne úszkáljon a tetején?
#5: A helyszín ezúttal egy szálloda. A vendég mérges ábrázattal jött le a recepcióhoz, mondván, nincs a szobájában fürdőszoba. Ő olyan szobát kér, ahol van. Biztosítottam róla, hogy minden szobánkhoz tartozik fürdőszoba, és megkérdeztem, benézett-e minden ajtó mögé. Azt mondta, nem.
#6: Egy kis kávézóban dolgozok, ahol saját magunk pörköljük a kávét is. Egy nap bejön egy nő és megkérdezi, van-e nálunk Starbucks. Nem, hölgyem, mi a saját kávénkat pörköljük és szolgáljuk fel - válaszoltam. Elég nagy kár - mondta ő.
#7: Egy olasz étteremben dolgozom. Az étlapunkon minden fogás neve olaszul szerepel, de alatta angolul olvasható, miből is áll az adott étel. Így aztán egy csomó kérdést kapok, de nem bánom. Viszont egy alkalommal elég nehéz helyzetbe kerültem.
Mi a pollo e penne? - kérdezték.
Csirke és tészta, meg ... - próbálkoztam.
És van benne hús?
A csirkés tésztában? Igen, van. A pollo olaszul a csirke.
Kaphatnám csak a csirkét, de a pollo-t nem?
Hölgyem, a pollo olaszul a csirke... Ha csirkét szeretne enni, ez jó választásnak tűnik!
Nem, csirkét szeretnék, de pollo-t nem!
#8: Épp egy kínaiban ebédeltünk, amikor a mellettünk ülő nő hangosan a pincér után kiabált: Hol van a másik szószunk? Édes-savanyú szósz, ez van az étlapon, de csak egy szószt kaptunk!
#9: Egy kicsi kerékpárüzletünk van. Az egész tele van biciklikkel, még a falon is lógnak, meg az üzlet előtt is van néhány kitéve.
Ez egy kerékpárbolt, ugye?
Igen.
Csak árulnak kerékpárokat vagy javítják is őket?
Mindkettő.
Ha behoznám a kenumat, meg tudnák javítani?
A kenu a bicajának a neve?
Nem, dehogy. Csak egy kenu. A tóra. Meg tudják javítani?
Nem, mi egy kerékpárüzlet vagyunk!
Oh...
#10: Hotelben dolgozom. Egy nap azt kérdezte tőlem az egyik betérő, hogy a szobához adunk-e ágyat is vagy azt külön kell intézni.
#11: Gyorsétteremben:
Kaphatnék egy sajtburgert sajt nélkül?
Sima hamburgert???
Nem, sajtburgert, sajt nélkül!
#12: Bérkaszálással foglalkozunk. Egy új ügyfelünk rákérdezett, pontosan hogyan:
Eljönnek hozzánk és ott kaszálják le?
Nem, összeszedjük az egészet, és elszállítjuk a különleges kaszáló központunkba, aztán visszavisszük magának - így szólt csak gondolatban a válasz.
#13: Gyorsétteremben:
Kérek egy nagy és egy kis üdítőt!
(Kiadtam neki.)
Melyik a nagy?
Továbbiak:
https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/569g63/what_is_the_dumbest_question_a_customer_has_ever/
giphy.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.