Némi agyafúrtsággal meg minimális anyagi ráfordítással elképesztően fel tudjuk pezsdíteni a marketing poshadt állóvizét. Mutatunk erre most pár példát.
A marketing is olyan, mint a répafőzelék, az emberek többnyire utálják, mások pedig tízezreket fizetnek érte Michelin csillagos éttermekben. Azok, akik ellenszenvvel viseltetnek e szakma iránt (Még hogy szakma! -mondják most ezt olvasva) többnyire a reklámok agresszivitását hozzák fel érvként, valamint hivatkoznak még a hirdetések manipulatív tulajdonságaira is.
Igazuk is van, ha a reklámok nagy többségét nézzük. A humorral megfűszerezett répafőzelékre marketingre azonban az emberek többnyire elismeréssel reagálnak, vagy legalábbis nem lesznek rosszul tőle. A humorérzéknek és a fortélynak sokkal nagyobb részben kellene beivódni a marketing bugyraiba, hiszen, hogy a - már kissé talán erőltetettnek tűnő hasonlatunknál maradjunk - a jó kedvvel, önszántunkból elfogyasztott répafőzelékből ritkán adódik baj, ha viszont lenyomják a torkunkon, minden porcikánkkal tiltakozunk a dolog ellen.
Mire gondolunk? Mondom máris. Tegyük fel, hogy a küszöbön áll egy rangos futball esemény, ami az egész világot, de minimum egész Európát lázban tartja. Mi fogy ilyenkor tonnaszámra a kereskedelemben? TV, igen, de nem csak az. Hanem sör meg chips, ugye? Hát kapcsoljuk össze a két dolgot, és tegyük új környezetbe a sörös dobozokat. A polcon szépen sorban elrendezve már senkit sem érdekelnek. Bezzeg, ha stadiont építünk belőle! Garantáltan az is mosolyra húzza a száját, aki amúgy utálja a répafőzeléket focit.
Az egész világ Trónok Harca lázban ég. De azt tudtad, hogy akár avokádót is eladhatunk a film egyik főszereplőjével?
És ha már film, itt van a Marsi, és már hallom is, ahogy rávágjátok: krumpli! Hát persze. Ilyen szuper burgonyát még Matt Damon se tudott termeszteni a Marson.
Hogy szoktatok banánt venni? Ti is családokat választotok? Belegondoltatok már, mit érezhetnek a magányos, egyedülálló példányok, mikor éjjel lekapcsolják az utolsó lámpákat is az áruházban?
A retro soha nem megy ki a divatból, ami jobban belegondolva elég abszurdnak hangzik, de hát ha egyre nagyobb rá a kereslet, miért ne fognánk ki a szelét, és vezetnénk a vitorlásunkat szebb partokhoz?
Ebben azért nem vagyunk elég biztosak, bár farsangkor jó ötlet lehet, ha múmia lenne éppen a gyermek. Egy felnőtt számára rémálom, ha a ruhájából WC-papír darab lóg ki.
Szezonális termék! Figyelem, hóemberorr kapható. Egyéb időszakban főzzünk belőle főzeléket...
Én azt mondom, a hússal ne tréfáljunk, ritkán mutat jól nyersen, nem véletlenül kell a gasztro fotózásokon is hozzá egy teherautónyi felszerelés.
Ön dönt. Iszik vagy vezet?- alapon. Az egyikhez ugyanis több felelősségre van szükség. Erre már láttunk példát, de meg kell hagyni, még mindig hatásos.
Szeretjük a sajtot, így egyet kell értenünk ezzel a szuper megoldással.
A fenti példák jól illusztrálják, hogy humorral és fantáziával fiatalos, új lendületet tudunk vinni a marketingbe. Kell hozzá bevállalós főnök, egy jó ötlet, meg kicsi pénz. Ebből kell a legkevesebb.
+1 Csirkemellfilé
Forrás: http://www.boredpanda.com/creative-guerrilla-advertising-in-store-ads/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bioLarzen 2016.06.04. 10:33:55
hu.wikipedia.org/wiki/Gerillamarketing
bioLarzen 2016.06.04. 10:34:30
Sweet dreams are made of this
Who am I to disagree?
Remek szám amúgy:
www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg
BDominika 2016.06.04. 10:49:03
A kulturális kiegészítést köszi, remek szám, tényleg.
bioLarzen 2016.06.04. 12:29:11
halaloszto 2016.06.04. 13:48:33
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.06.04. 14:02:26
BéLóg 2016.06.04. 14:29:00
Sweet dreams are made of tears!
(Hacsak nem tévedek.)
BéLóg 2016.06.04. 14:34:08
BDominika 2016.06.04. 14:45:42
BéLóg 2016.06.04. 17:57:41
Ha nem térsz be hozzánk, két ember hal meg.
Te szomjan. Én éhen.
De már olyat is láttam, hogy térj be hozzánk és vegyél egy italt kettő áráért, cserébe a másodikat ingyen kapod!
tlantos 2016.06.05. 08:54:29
Ujpest / Palota (Elem / Szerencs utca) hataran mar a palotai oldalon van egy kocsma.
Ott az a felirat volt egy idoben, hogy "a sorompo ugyis lezar, ne szomorkodj, inkabb igyal".
BéLóg 2016.06.09. 14:37:26
Mégis úgy gondolom, ezek csupán vicces REKLÁM-ok. A gerillamarketing az olyan mint amit most az alma adott ki a "megmentette a gyerekét mert hangvezérléssel tudott telefonálni" szerű cikkek és akciók jelentenek.