Itt minden szubjektív

10 példa gerillamarketingre

2016/06/03. - írta: BDominika

Újszerű, meghökkentő, szokatlan

Némi agyafúrtsággal meg minimális anyagi ráfordítással elképesztően fel tudjuk pezsdíteni a marketing poshadt állóvizét. Mutatunk erre most pár példát.

A marketing is olyan, mint a répafőzelék, az emberek többnyire utálják, mások pedig tízezreket fizetnek érte Michelin csillagos éttermekben. Azok, akik ellenszenvvel viseltetnek e szakma iránt (Még hogy szakma! -mondják most ezt olvasva) többnyire a reklámok agresszivitását hozzák fel érvként, valamint hivatkoznak még a hirdetések manipulatív tulajdonságaira is. 

Igazuk is van, ha a reklámok nagy többségét nézzük. A humorral megfűszerezett répafőzelékre marketingre azonban az emberek többnyire elismeréssel reagálnak, vagy legalábbis nem lesznek rosszul tőle. A humorérzéknek és a fortélynak sokkal nagyobb részben kellene beivódni a marketing bugyraiba, hiszen, hogy a - már kissé talán erőltetettnek tűnő hasonlatunknál maradjunk - a jó kedvvel, önszántunkból elfogyasztott répafőzelékből ritkán adódik baj, ha viszont lenyomják a torkunkon, minden porcikánkkal tiltakozunk a dolog ellen. 

Mire gondolunk? Mondom máris. Tegyük fel, hogy a küszöbön áll egy rangos futball esemény, ami az egész világot, de minimum egész Európát lázban tartja. Mi fogy ilyenkor tonnaszámra a kereskedelemben? TV, igen, de nem csak az. Hanem sör meg chips, ugye? Hát kapcsoljuk össze a két dolgot, és tegyük új környezetbe a sörös dobozokat. A polcon szépen sorban elrendezve már senkit sem érdekelnek. Bezzeg, ha stadiont építünk belőle! Garantáltan az is mosolyra húzza a száját, aki amúgy utálja a répafőzeléket focit.

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-34-574ecb317d044_605.jpg

Az egész világ Trónok Harca lázban ég. De azt tudtad, hogy akár avokádót is eladhatunk a film egyik főszereplőjével?

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-7-574ea129b8601_605.jpg

És ha már film, itt van a Marsi, és már hallom is, ahogy rávágjátok: krumpli! Hát persze. Ilyen szuper burgonyát még Matt Damon se tudott termeszteni a Marson. 

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-5-574ea1245f377_605.jpg

Hogy szoktatok banánt venni? Ti is családokat választotok? Belegondoltatok már, mit érezhetnek a magányos, egyedülálló példányok, mikor éjjel lekapcsolják az utolsó lámpákat is az áruházban? 

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-14-574ea13ae6d22_605.jpg

A retro soha nem megy ki a divatból, ami jobban belegondolva elég abszurdnak hangzik, de hát ha egyre nagyobb rá a kereslet, miért ne fognánk ki a szelét, és vezetnénk a vitorlásunkat szebb partokhoz?

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-2-574ea11b85e7c_605.jpg

Ebben azért nem vagyunk elég biztosak, bár farsangkor jó ötlet lehet, ha múmia lenne éppen a gyermek. Egy felnőtt számára rémálom, ha a ruhájából WC-papír darab lóg ki.

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-32-574ec94edba76_605.jpg

Szezonális termék! Figyelem, hóemberorr kapható. Egyéb időszakban főzzünk belőle főzeléket...

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-49-574edafe52ab9_605.jpg

Én azt mondom, a hússal ne tréfáljunk, ritkán mutat jól nyersen, nem véletlenül kell a gasztro fotózásokon is hozzá egy teherautónyi felszerelés. 

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-6-574ea12741f3a_605.jpg

Ön dönt. Iszik vagy vezet?- alapon. Az egyikhez ugyanis több felelősségre van szükség. Erre már láttunk példát, de meg kell hagyni, még mindig hatásos. 

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-33-574eca4c79a2f_605.jpg

Szeretjük a sajtot, így egyet kell értenünk ezzel a szuper megoldással.

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-30-574ec6ad961e6_605.jpg

A fenti példák jól illusztrálják, hogy humorral és fantáziával fiatalos, új lendületet tudunk vinni a marketingbe. Kell hozzá bevállalós főnök, egy jó ötlet, meg kicsi pénz. Ebből kell a legkevesebb.

+1 Csirkemellfilé

creative-guerrilla-advertising-in-store-ads-574eace080d69_605.jpg

 

Forrás: http://www.boredpanda.com/creative-guerrilla-advertising-in-store-ads/

 

Faliújság a Facebookon

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://faliuujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr38776650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2016.06.04. 10:33:55

Ezek valóban remek ötletek, úgyhogy a cikk is király - de a gerillamarketing nem ezt jelenti. Itt egy tömör összefoglaló, hogy mit:

hu.wikipedia.org/wiki/Gerillamarketing

bioLarzen 2016.06.04. 10:34:30

Ja, és az utolsó előtti, sajnos-hál istennek igen sokszor ellőtt sajtos poénnál a fiatalabb olvasók kedvéért érdemes megjegyezni, hogy ez a szlogen az Eurythmics együttes 80-as évek-beli hatalmas slágerének, a Sweet Dreams című számnak az átírt első két sora:

Sweet dreams are made of this
Who am I to disagree?

Remek szám amúgy:
www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg

BDominika 2016.06.04. 10:49:03

@bioLarzen: Szerintem ez belefér a gerillamarketing sokszínűségébe. Nem szokványos reklámfelületeket használnak, meghökkentő, új közegbe helyeznek terméket, több a humor, mint a ráfordított anyagi, sokkal személyesebb módon szólítja meg a vásárlót, mint egy print megjelenés vagy egy 30 mp-es spot.

A kulturális kiegészítést köszi, remek szám, tényleg.

bioLarzen 2016.06.04. 12:29:11

@BDominika: Tulajdonképpen szerintem másodrendű, hogy pontosan milyen reklámkategóriába illeszthetők - jó poénok, az a lényeg ;)

halaloszto 2016.06.04. 13:48:33

@BDominika: mennyiben nem szokványos reklámfelület egy boltban a termékre elhelyezett tábla? ennél szokványosabb felületet el sem tudok képzelni.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.06.04. 14:02:26

Ezek mind nagyon jópofák, de semmi köze a gerillamarketinghez.

BéLóg 2016.06.04. 14:29:00

Az édes álmokat könnyekből készítik, nem?

Sweet dreams are made of tears!

(Hacsak nem tévedek.)

BDominika 2016.06.04. 14:45:42

@BéLóg: ;) Semmi gond, egy csomó ember álmait könnyek előzik meg. :) Tévedni meg mind szoktunk.

BéLóg 2016.06.04. 17:57:41

Ide tartozik az a kocsmai felirat:
Ha nem térsz be hozzánk, két ember hal meg.
Te szomjan. Én éhen.

De már olyat is láttam, hogy térj be hozzánk és vegyél egy italt kettő áráért, cserébe a másodikat ingyen kapod!

tlantos 2016.06.05. 08:54:29

@BéLóg:
Ujpest / Palota (Elem / Szerencs utca) hataran mar a palotai oldalon van egy kocsma.
Ott az a felirat volt egy idoben, hogy "a sorompo ugyis lezar, ne szomorkodj, inkabb igyal".

BéLóg 2016.06.09. 14:37:26

@tlantos: Ez is jó.
Mégis úgy gondolom, ezek csupán vicces REKLÁM-ok. A gerillamarketing az olyan mint amit most az alma adott ki a "megmentette a gyerekét mert hangvezérléssel tudott telefonálni" szerű cikkek és akciók jelentenek.