Itt minden szubjektív

Majd' kibújtak a bőrükből!

2016/05/12. - írta: BDominika

Döbbenetes reklámkampány az Ogilvy&Mathertől

Rendkívül meghökkentő módját választotta a jó nevű és a világ élmezőnyébe tartozó reklámügynökség a figyelemfelkeltésnek. Éppen ezért már most szólunk, hogy sokak számára felkavaró képek szerepelnek a posztban.

Azt, ugye, tudjuk, hogy bármely marketingtevékenységnek pusztán akkor van némi értelme, ha megmozgatja a közönséget, nyomot hagy, és sikerül elérnie, hogy percekkel, esetleg napokkal később is még az általa közvetített üzenetről legyen szó mind baráti beszélgetésekben, mind a médiában. A sokkolással megtűzdelt kampányoknak sokszor csupán ez a hangulatkeltés a fő célja. Az ügynökségek feladata nagyjából ki is merül abban, hogy - mint akár a jelen esetben - morális kérdéseket vessen fel, ébresztgetve a nagyközönség lelkiismeretét. Emellett persze nem lehetünk meggyőződve arról, hogy a kreatív, aki kitalálta a koporsó formájú cigarettás doboz design-t, a munka elvégzése közben maga is nem pöfékelt volna több jóízűt a monitor előtt. 

Különösen a társadalmi célú hirdetések kiemelt eszköze a sokkolás.

No, de ennyi bevezető után térjünk rá a poszt témájára: a valódi bőrből készült luxuskiegészítőkre. Úgyis mint krokodilbőr táska, aligátor pénztárca, netán kabát.

A PETA (People for Ethical Treatment of Animals) egy amerikai állatvédő szervezet, mely azt tűzte ki célul, hogy ráébressze az embereket az állatkínzások következményeire. Most az Ogilvy&Mather-t kérték fel egy ázsiai kampány kivitelezésére. Az ügynökség ötletét méltán nevezhetjük forradalminak, de megdöbbentőnek biztos. És pont ez volt a cél.

A megvalósítás részeként Bangkok egyik forgalmas luxus bevásárló áruházában nyitottak egy boltot, amelyben valódi bőrből készült termékeket helyeztek el. Aztán jöttek a vevők, és amit kaptak, azt soha nem fogják elfelejteni. Ilyet még a böllér nagyapád sem látott, mondanánk, és nem túloznánk. 

Amint az érdeklődők kinyitották a táskákat, pénztárcákat, megfordították az öveket, tényleg és igazán a bőr mögé láttak. Alvadt vér, hús, belső szervek "mosolyogtak" vissza. Biztonsági öveket bekapcsolni, most jönnek a képek. Mutatjuk:

bor1.jpg

Felkavaró képek!

Ez idáig rendben is van, ez az üzlet. Ez meg az egyik táska belseje:

bor2.jpg

Ez már azért jóval megdöbbentőbb. Pont ennyire:

bor3.gif

A legmerészebb viszont még csak most jön. A felszín alatt érző szív lapul. Legalábbis mozgó. Ami majdnem ugyanaz.

bor5.gif

Egy aligátortáska elkészítéséhez négy aligátor életére van szükség.

bor6.jpg

Ha valódi a bőr, valódi a vér is:

bor7.jpg

 

Cikkünk nem hivatott morális kérdésekben dönteni. Az állatkínzás minden formáját - legyen az egy gólya brutális kivégzése, vagy szarvasmarhák kiéheztetése - határozottan elítéljük. Pusztán marketing szempontból vizsgáltuk a kampányt.

Úgy meg elég jó. Lám, most is erről van szó.

Azért felmerül pár kérdés, ezekből néhány:

  • Vajon azokat az embereket, akiknek az élő kígyók megnyúzása az egyetlen bevételi forrásuk, meghatja-e ez a reklámkampány?
  • Vajon etikus volt-e gyanútlan gazdag embereket ilyen módon "megviccelni"?
  • Vajon a nagyközönség felé, akiknél működik a távoltartás törvénye (nem velünk, nem itt és nem most történt, tehát velünk, itt és most nem történhet meg, nincs ránk kihatással), ér-e el hatást a kampány? Elvégre az ő kezük nem lett véres.

A kampányról készült egy videó is:

Forrás és még több kép:

http://www.boredpanda.com/behind-leather/

 

Faliújság a Facebookon

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faliuujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr728709042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.